Corporate site
In the case of many large companies and groups of companies, it is necessary to create a new website as part of brand renewal / new brand creation. In these cases, customer acquisition is not a primary goal, “merely” a by-product of a well-structured and well-contented corporate site.
In these cases, there are completely different considerations when designing a website’s structure and business goals — similarly when running impression-based GoogleAds ads.
When creating corporate websites, the PR goals of the new image / rebranding are much more pronounced than direct online customer acquisition.
The purpose of corporate websites is twofold: to maintain trust / confidence and increase credibility with customers, and to communicate an attractive, reliable corporate structure to employees and prospective employees.[:hu]Számos nagyvállalat, cégcsoport esetében felmerül, hogy a brand megújításának/új brand létrehozásának részeként új weboldalt készítsen. Ezekben az esetekben a vevőszerzés nem elsődleges cél, “csupán” mellékterméke a jól felépített és megfelelő tartalommal ellátott vállalati weboldalnak (corporate site).
Ilyen esetekben teljesen más szempontok érvényesülnek a weboldal szerkezének és üzleti céljainak kialakításakor-hasonlóan a nem kattintás, hanem megjelenésszám-alapú GoogleAds hirdetések futtatásakor.
A vállalati weboldalak, corporate siteok létrehozásakor az új arculat/a rebranding PR-céljai sokkal hangsúlyosabban érvényesülnek a közvetlen online vevőszerzésnél.
A vállalati weboldalak célja kettős: az ügyfelek felé bizalommegtartás/bizalomépítés és a hitelesség növelése, valamint a dolgozók és a leendő munkavállalók számára vonzó, megbízható vállalati struktúra kommunikációja.