A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weboldal keresőkben (elsősorban a Google, Bing, Yahoo) való organikus, azaz nem fizetett megjelenésének minél kedvezőbb rangsorolása.
Azt, hogy egy kulccsszóra a honlapunk hányadik helyen szerepel, több tényező befolyásolja. A három legfontosabb szempont közé tartozik:
- Az oldal “technikai SEO-ja”: pl. felhasználóbarát url-ek, oldalszerkezet, világos és átlátható felépítés a Google-robotok számára (is),
- Content/tartalmi SEO: az egyes aloldalak szöveges és képi tartalmainak keresőoptimalizálása,
- Off-page SEO: a weboldalunkra kívülről “rámutató” linkek, hivatkozások minősége és azok száma.
A Google és a többi kereső is természetesen jóval több tényezőt vesz figyelembe, amikor kialakítja a rangsorolást. Befolyásolja a domain név, annak életkora, kiterjesztése, a használt böngésző, a saját böngészései előzményeink de még az általunk használt hálózat is (mire keresünk rá a munkahelyünkön és/vagy otthon).
Miért fontos a SEO?
- mert fizetett hirdetések nélkül is az első helyen szerepelhetünk bizonyos kifejezésekre,
- mert fizetett hirdetések esetében is (a GoogleAds-kampányokra vonatkozóan) fontos, hogy milyen minőségi mutatóval rendelkezik a hirdetett oldal (a fizetett hirdetések esetében is igaz, hogy nem feltétlenül a legtöbbet kínáló hirdető jelenik meg az első helyen).
Összességében tehát hosszú távon maradandó piaci előnyhöz juttat bennünket a keresőoptimalizálás, mely közvetlenül is költségcsökkentést jelent és felesleges kiadásoktól kíméli meg vállalkozásunkat.